کد خبر: ۸۱۰۷
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

پاکبان فداکار از یک حادثه بزرگ پیشگیری کرد

پاکبان وظیفه‌شناس محله سرشور آتش یک خودرو را خاموش کرد. ساکن این محله، گفت: اگر اقدام بموقع این پاکبان وظیفه‌شناس نبود، حتما ماشین کامل می‌سوخت.

سوم دی‌ماه ساعت ۲:۳۰ بامداد خودرو ۲۰۶ که در خیابان امام‌رضا (ع) پارک شده بود، توسط فردی ناشناس به آتش کشیده شد، اما با اقدام بموقع پاکبان محله سرشور، آتش سریع خاموش و خطر رفع شد.

این ماجرا را ابوالفضل غفوریان، ساکن این محله، برایمان تعریف کرد و گفت: اگر اقدام بموقع این پاکبان وظیفه‌شناس نبود، حتما ماشین به‌طور کامل می‌سوخت و حتی ممکن بود تبعات ناگواری برای محیط اطرافش به‌ویژه بیمارستان موسی بن‌جعفر (ع) و پمپ بنزین هم‌جوارش داشته باشد.

این حریق عمدی توسط فرد معتاد متجاهری اتفاق افتاد که دقایقی قبل از حادثه با نگهبانان ورودی بیمارستان برای دریافت قرص جر‌و‌بحث می‌کرد. او که ناامید از دریافت مواد و دارو، سرگردان در خیابان پرسه می‌زد، قوطی بنزینی را که در دست داشت، روی ماشین پاشید و آن را به آتش کشید.

این ماجرا بهانه‌ای شد تا به با علی یزدان‌پرست، پاکبان فداکار این حادثه، گفتگو کنیم.

 

پاکبان فداکار از یک حادثه بزرگ پیشگیری کرد

 

وظیفه ما کمک به یکدیگر است

علی یزدان‌پرست چهل‌و‌یک‌ساله، هجده‌سال سابقه کار در خدمات شهری را دارد. او سال‌هاست در محله سرشور کار می‌کند و حضورش در خیابان امام‌رضا (ع) سبب شده است روز کاری‌اش را با سلامی به آقا آغاز کند.

علی‌آقا می‌گوید: هر فرد دیگری هم به جز من در آنجا بود، همین کار را می‌کرد. وظیفه ما کمک به یکدیگر است.

او تعریف می‌کند: مثل همیشه خیابان را جارو می‌زدم. جلو بیمارستان متوجه مردی شدم که با نگهبانان بیمارستان جروبحث می‌کرد. بعد، از بیمارستان خارج شد و همان‌طورکه رد می‌شد، کنار ماشین ۲۰۶ سفیدرنگی ایستاد. حواسم را جمع کردم ببینم چکار می‌کند. ابتدا شروع کرد به تکان‌دادن دستش. متوجه کارش نشدم، اما زمانی‌که فندک را روشن کرد و سمت ماشین گرفت، فهمیدم چه کرده است.

پاکبان محله سرشور، همین که اولین شعله‌های آتش را می‌بیند، بلافاصله با ۱۲۵ تماس می‌گیرد و موضوع را اطلاع می‌دهد. او توضیح می‌دهد: خوشبختانه کارکنان پمپ بنزین هم‌جوار با بیمارستان هم متوجه ماجرا شدند و با کپسول‌های اطفای حریقی که داشتند، توانستیم آتش را مهار کنیم و با آمدن خودرو آتش‌نشانی، آتش به‌طور کامل خاموش شد.

یزدان‌پرست می‌گوید: در آن لحظه همه حواسم به این موضوع بود که در جوار بیمارستان اتفاقی نیفتد و بیماران دچار استرس نشوند. همه ما سروکارمان به مراکز درمانی افتاده است و می‌دانیم برای یک بیمار، آرامش و سکوت بهترین هدیه است. از طرفی در خیابان امام‌رضا (ع) همیشه تردد زائر و مجاور فراوان است. من هم به‌عنوان خادم آقا می‌خواستم در جوارش آرامش زائرانش حفظ شود و از همه مهم‌تر جان کسی به خطر نیفتد.

علی‌آقا با تأکید بر اینکه هر فرد دیگری هم اگر به‌جای او بود، راحت از کنار ماجرا نمی‌گذشت، ادامه می‌دهد: کار ما طوری است که شب تا صبح در خیابان‌ها راه می‌رویم و به نظافت شهر می‌پردازیم. در این بازه زمانی، اگر با موارد مشکوکی مواجه شویم، حتما به ۱۱۰ اطلاع می‌دهیم و سعی می‌کنیم حواسمان به مال و جان مردم هم باشد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر